Erasmus logo

Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, Partnerstwa strategiczne - współpraca szkół, pod nazwą „The many faces of water” realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Kurzętniku, w okresie od 1 września 2016 do 31 sierpnia 2019.

Projekt międzynarodowy 'The many faces of water' (Woda nie jedno ma oblicze) został napisany przez przedłożony przez stronę węgierską Tokaji Ferenc Gimnázium Szakközépiskola és Kollégium przy współpracy pięciu krajów partnerskich: Wielkiej Brytanii, Polski, Turcji, Włoch i Hiszpanii.

Projekt zakłada 36 miesięczną współpracę pomiędzy krajami partnerskimi w celu badania wpływu wody na wszystkie obszary życia ludzkiego oraz badanie wpływu zanieczyszczeń i globalnego ocieplenia na turystykę, rolnictwo i przemysł krajów partnerskich.

Czas trwania projektu został podzielony na szereg spotkań, wymian i wizyt w krajach partnerskich.
Pierwsza wizyta została przewidziana na grudzień bieżącego roku. Odbędzie się ona na Węgrzech i będzie zakładać omówienie szczegółów projektu, oraz skupi się ma badaniu wpływu zanieczyszczenia wód gruntowych i wykorzystania uzyskanych danych do nauczania przedmiotów ścisłych. Na początku czerwca 2017 zaplanowana została wymiana międzynarodowa, która będzie mieć miejsce w Kurzętniku. Do naszej szkoły przyjadą przedstawiciele uczniów i nauczycieli ze wszystkich krajów partnerskich. W czasie trwania tygodnia wymiany, chcemy skupić się na badaniu wpływu globalnego ocieplenia na rolnictwo i turystykę naszego regionu. Ponadto, chcemy zapewnić naszym gościom kilka wycieczek w najbardziej malownicze tereny naszego regionu.
W październiku 2017, we Włoszech, odbędzie się spotkanie kadry edukacyjnej, w czasie którego omówimy rolę wody w rolnictwie oraz sposoby melioracji.
Następnym etapem projektu będzie wymiana międzynarodowa, która zaplanowana jest na maj 2018 roku i która odbędzie się w Hiszpanii. W wymianie weźmie udział 2 nauczycieli i 5 uczniów reprezentujących Polską stronę.Tematem spotkania będzie woda, jako źródło życia, sposób transportu i koło ratunkowe dla rosnącej populacji ludzkiej.
W Turcji odbędzie się spotkanie kadry edukacyjnej. Spotkanie zostało zaplanowane na październik 2018 roku, a skupi się na sposobach kreowania myślenia pro-ekologicznego w szkołach i wśród lokalnej społeczności.
Ostatnim punktem projektu będzie wymiana międzynarodowa w Wielkiej Brytanii, która zapewni uczniom i nauczycielom wiedzę na temat sposobu ukazywania wody w kulturze, sztuce i mediach.

Projekt potrwa od 1 września 2016 do 31 sierpnia 2019.

Środki przyznane ZSZ Kurzętnik na realizację projektu to 26,645 tys. Euro.

Erasmus logo

Akcja kluczowa: Mobilność edukacyjna
Akcja: Mobilność osób uczących się i pracowników
Typ akcji: Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego
Tytuł projektu „W życzliwej szkole marzenia stają się celem –praktyki zawodowe w Niemczech "

Opis projektu:

Zespół Szkół Zawodowych w Kurzętniku realizuje projekt „W życzliwej szkole marzenia stają się celem – praktyki zawodowe w Niemczech" skierowany do uczniów technikum żywienia i usług gastronomicznych.
Projekt stwarza szansę dla uczniów na rozwój umiejętności zawodowych z zakresu gastronomii, a także wzmocnienie znajomości języka niemieckiego. A ponadto:
  - Podniesienie u uczniów/uczennic praktycznych umiejętności i kompetencji zawodowych w zakresie zgodnym z profilem technik żywienia i usług gastronomicznych.
  - Nabycie u uczniów/uczennic doświadczenia zawodowego w pracy w zakładach o wysokim standardzie usług i przygotowanie do pracy z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu i technologii.
  - Nabycie u uczniów/uczennic wiedzy i umiejętności w zakresie języka niemieckiego zawodowego.

Poprzez realizację powyższych celów wzrośnie standard nauczania w naszej szkole, umożliwienie uczniom zagranicznych praktyk, wzbogacony proces kształcenia zawodowego poprzez nabycie wysokiego stopnia kwalifikacji zawodowych, zdobytych podczas wykonywania praktycznych zadań w miejscu pracy.
W ostatnich latach, zmiana podstawy programowej , a także zmiany w oświacie i edukacji również zawodowej, powoli acz systematycznie mają na celu dostosowanie, procedur i form kształcenia zaw. do potrzeb dynamicznego rynku, pracy.

Nie nastąpi to "od ręki" gdyż stanowi to złożony proces, nasz projekt nie zmieni od razu całego formalnego systemu ale będzie stanowił "przykład dobrej praktyki" dla innych i będzie "kroplą drążącą skałę" gdyż wykracza poza obszar standardowej edukacji w naszej szkole, nadaje jej komponent ponadnarodowy, dzięki realizacji projektu będziemy mieli szansę rozpocząć nowy rozdział w nauczaniu naszych uczniów, co mamy nadzieję dzięki nakładowi naszej pracy i szukaniu perspektyw na realizację planów przerodzi się w konsekwetną politykę edukacyjną placówki. Udział w programie Erasmus + jest dla nas szansą na podniesienie jakości pracy szkoły, przyciągnie młodzież do kształcenia w zawodach gastronomicznych zgodnie ze strategią rozwoju województwa warmińsko – mazurskiego. Po drugie przyczyni się podniesienia poziomu współpracy między szkołami polską i niemiecką w zakresie kształcenia na kierunkach gastronomicznych.

Partnerem w projekcie jest zaprzyjaźniona szkoła niemiecka z regionu, z którym powiat nowomiejski utrzymuje stosunki partnerskie. Nasza szkoła współpracuje ze szkołą niemiecką w zakresie wymian młodzieżowych, kontaktów kadry, wymiany doświadczeń, wizyt partnerskich w związku z tym, że placówka jest nam dobrze znana , posiada wysoki poziom organizacji i zarządzania a przede wszystkim nauczania także praktycznego, postanowiono starać się o grant z programu Erasmus + by zdobyć środki finansowe na wyjazdy na staże zagraniczne uczniów naszej szkoły. Szkoła w Niemczech zorganizuje praktyki w przedsiębiorstwach gastronomicznych z terenu swojego regionu, z którymi sama prowadzi współpracę w zakresie kształcenia praktycznego w zawodzie.

Partner niemiecki wniesie do projektu swoje doświadczenie i kompetencje w zakresie organizacji i realizowania edukacji zawodowej na poziomie kształcenia średniego w Niemczech, w szczególności w zakresie kierunków gastronomicznych. Niemiecki model edukacji zawodowej, tzw. system dualny (dual system) zakłada połączenie nauki teoretycznej z praktyczną nauką zawodu. Osoby zdobywające wykształcenie zawodowe w drodze kształcenia dualnego przechodzą na ogół trzyletnią naukę zawodu w szkole i w zakładzie pracy zgodnie z wybranym zawodem lub też w specjalistycznych szkołach zawodowych podlegających wyłącznemu nadzorowi państwa.
Doświadczenia zdobyte podczas długoletniej pracy w edukacji zawodowej , które wniesie do projektu partner niemiecki będą stanowić wartość dodaną organizowanej mobilności edukacyjnej w programie Erasmus +

EFS poziom polskie kolor

CENTRUM EDUKACJI TECHNICZNEJ - specjalizacje dla potrzeb rynku pracy
projekt współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020

Okres realizacji projektu: od: 2017-07-01 do: 2019-06-30

Program Operacyjny: Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
Numer i nazwa Osi priorytetowej: RPWM.02.00.00 Kadry dla gospodarki
Numer i nazwa Działania: RPWM.02.04.00 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego
Numer i nazwa Poddziałania: RPWM.02.04.01 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego projekty konkursowe

Wartość ogółem: 872 076,03 zł
Wydatki kwalifikowalne: 872 076,03 zł
Wnioskowane dofinansowanie: 784 868,42 zł
Wkład UE: 741 264,63 zł
Wkład własny: 10,00%

CEL GŁÓWNY PROJEKTU: Zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów dwóch szkół prowadzących kształcenie zawodowe, mających swoją siedzibę na terenie woj. warmińsko-mazurskiego, tj:Technikum im.Noblistów Polskich i Zasadniczej Szkoły Zawod.im. Noblistów Polskich w Zespole Szkół Zawod.w Kurzętniku; poprzez modernizację programów nauczania do potrzeb pracodawców w zawodach deficytowych lub w zawodach z branż rozwojowych:Operator obrabiarek skrawających i Technik Informatyk;oraz doposażenie pracowni przedmiotowych dla w/w zawodów w nowoczesny, zgodny z potrzebami obecnej gospodarki sprzęt techniczny i pomoce dydaktyczne a także poprzez uaktualnienie/ podwyższenie kwalifikacji 6(3K,3M)nauczycieli uczących w w/w szkołach zawod., w ramach funkcjonowania powołanego Centrum Edukacji Technicznej,do końca VI 2019