Tytuł projektu: Stawy rybne Ahlhorner Las, woda, łąki.
Opis:
Zwiedzanie 32 stawów, które został stworzone w celu hodowli ryb. Zagadnienia dotyczące gospodarowania stawami. Wyraźne wskazanie, że teren ten został stworzony przez człowieka. Pobieranie próbek wody ze stawów. Badanie zmienności i niestabilności bilansu wodnego. Zwiedzanie ekogospodarstwa prowadzonego przez Oldenbursko - Wschodniofryzyjski Związek Wód. Określenie związku między rolnictwem, gospodarką wodną i obszarami naturalnymi. Na przykładzie stawów rybnych Ahlhorner Fischteiche w ramach spotkania międzynarodowego zostanie wyjaśnione znaczenie ochrony przyrody w regionach europejskich.
Do projektu zaproszono uczniów z Sumy (Ukraina), z Gruzji i Polski.
"Projekt dofinansowała Polsko - Niemiecka Współpraca Młodzieży"
Projekt Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
POWERVET – 2019-1-PL01-KA102-063432
Opis projektu:
Zespół Szkół Zawodowych w Kurzętniku realizuje projekt „Zawodowiec Europejczyk" skierowany do uczniów technikum żywienia i usług gastronomicznych.
W ostatnich latach, zmiana podstawy programowej , a także zmiany w oświacie i edukacji również zawodowej, powoli acz systematycznie mają na celu dostosowanie, procedur i form kształcenia zaw. do potrzeb dynamicznego rynku, pracy. Nie nastąpi to "od ręki" gdyż stanowi to złożony proces, nasz projekt nie zmieni od razu całego formalnego systemu ale będzie stanowił "przykład dobrej praktyki" dla innych i będzie "kroplą drążącą skałę" gdyż wykracza poza obszar standardowej edukacji w naszej szkole, nadaje jej komponent ponadnarodowy, dzięki realizacji projektu będziemy mieli szansę rozpocząć nowy rozdział w nauczaniu naszych uczniów, co mamy nadzieję dzięki nakładowi naszej pracy i szukaniu perspektyw na realizację planów przerodzi się w konsekwetną politykę edukacyjną placówki. Udział w projekcie jest dla nas szansą na podniesienie jakości pracy szkoły, przyciągnie młodzież do kształcenia w zawodach gastronomicznych. Po drugie przyczyni się podniesienia poziomu współpracy między szkołami polską i niemiecką w zakresie kształcenia na kierunkach gastronomicznych.
Partnerem w projekcie jest zaprzyjaźniona szkoła niemiecka z regionu, z którym powiat nowomiejski utrzymuje stosunki partnerskie. Partner niemiecki wniesie do projektu swoje doświadczenie i kompetencje w zakresie organizacji i realizowania edukacji zawodowej na poziomie kształcenia średniego w Niemczech, w szczególności w zakresie kierunków gastronomicznych. Niemiecki model edukacji zawodowej, tzw. system dualny (dual system) zakłada połączenie nauki teoretycznej z praktyczną nauką zawodu. Osoby zdobywające wykształcenie zawodowe w drodze kształcenia dualnego przechodzą na ogół trzyletnią naukę zawodu w szkole i w zakładzie pracy zgodnie z wybranym zawodem lub też w specjalistycznych szkołach zawodowych podlegających wyłącznemu nadzorowi państwa.
-------------------------------------------------
Plakaty programu:
- Rekrutacja I etap
- Plakat informacyjny I etap
- Rekrutacja II etap
- Plakat informacyjny II etap
Strona 3 z 18