F496F6C1 DB30 473E BEAB B3ADF4EDBFF41 marca Narodowy Dzień pamięci Żołnierzy Wyklętych. „Nil”, „Rój”, „Inka”, „Zagończyk”, „Zapora”, „Łupaszka”, „Witold”, „Lalek”, „Nela”, „Żelazny”, „Jastrząb” to tylko niektóre pseudonimy pod którymi kryją się historie osób, które poddały swoje życie misji walki o Polskę. Wśród tych niezłomnych bohaterów - żołnierzy antykomunistycznego i niepodległościowego podziemia znajdowały się kobiety i mężczyźni, którzy swą wytrwałością, niezłomnością, oddaniem, determinacją, poświęceniem oraz postawami patriotycznymi stali się symbolem zbrojnej walki o ojczyznę. Za swą działalność ponosili bardzo wysoką cenę, łącznie z utratą życia, wystawiając tym samym największe świadectwo oddania dla sprawy polskiej. Dążenia władz komunistycznych do wymazania niezłomnych z pamięci społecznej nie powiodły się, a pamięć o ich bohaterstwie trwa w następnych pokoleniach Polaków, którzy żyją w niepodległej i suwerennej Polsce o jakiej marzyli i o jaką walczyli żołnierze wykleci.

Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego kampanii BohaterON - włącz historię!, przesłała podziękowanie dla Dyrekcji, Nauczycieli oraz Uczniów Zespołu Szkół Zawodowych w Kurzetniku, za udział w projekcie "BohaterON w Twojej Szkole 2020" organizowanym w ramach V edycji ogólnopolskiej kampanii z zakresu edukacji historycznej i patriotycznej "BohaterON - włącz historię! Kliknij aby zobaczyć pełną treść podziękowania. 

afb3a4b3d221cbac4bad9311b2379543
Czworo uczniów klasy IV technikum podjęło się realizacji projektu o nazwie ,,Jesteś wyjątkowy”. Kuba, Szymon, Michał oraz Kamila działają w ramach olimpiady ,,Zwolnieni z Teorii”, która jest o tyle wyjątkowa, że nie polega na studiowaniu podręczników i uczeniu się na pamięć teorii, zasad czy reguł, a na realizacji autorskiego projektu o tematyce społecznej.  Nasi uczniowie zajęli się problemem wykluczenia społecznego z powodu poglądów, zainteresować czy wyglądu. Wybór tematu nie był przypadkowy. Zespół projektowy przeprowadził ankietę wśród uczniów, aby sprawdzić skalę tego zjawiska. Okazało się, że wielu uczniów doświadczyło wykluczenia lub było świadkiem dyskryminowania jakiejś osoby w grupie. Uczniowie pragną pokazać, że każdy z nas jest inny, a zatem wyjątkowy i że każdy człowiek zasługuje na akceptację,